Charakterystyka opakowań kosmetycznych dla kobiet

Charakterystyka opakowań kosmetycznych dla kobiet

Kreując produkty kosmetyczne dla kobiet, marki powinny zwracać uwagę na aspekty związane z ich właściwościami i bezpieczeństwem stosowania. Jednak nie mniej ważna okazuje się dbałość o estetykę opakowań kosmetycznych. Wiele klientek podejmuje swoje decyzje zakupowe na podstawie designu, jakim wyróżnia się dana marka. Sprawdź, jakie opakowania są najczęściej wykorzystywane podczas dystrybucji i sprzedaży kosmetyków dla kobiet!

Opakowania kosmetyczne – jakie funkcje pełnią?

Opakowania kosmetyczne to istotny element kreowania produktów, które trafiają na sklepowe półki. Pełnią one bowiem wiele funkcji, takich jak:

  • Funkcja informacyjna

Kosmetyki umieszczane są w opakowaniach, na których powinny znajdować się informacje dotyczące nazwy kosmetyku i producenta, a także jego składu czy przeznaczenia.

  • Funkcja estetyczna

Opakowanie kosmetyczne powinno posiadać estetyczną i atrakcyjną dla klientek szatę graficzną, która często dostosowywana jest do grupy docelowej proponowanych produktów – kosmetyki dedykowane dojrzałym kobietom często umieszczane są w eleganckich, prostych opakowanie, z kolei preparaty skierowane do nastolatek często przykuwają wzrok barwą etykietą czy ciekawym kształtem.

  • Funkcja marketingowa

Opakowanie na kosmetyki powinny zachęcać do zakupu, dlatego ich wygląd oraz informacje umieszczane na etykietach dostosowywane są do potrzeb określonej grupy docelowej. Kobiety dbające o ekologię z pewnością chętnie sięgną po produkty marki wykorzystujące ekologiczne, szklane opakowania pozbawione zbędnego plastiku. Z kolei osoby zmagające się z problemami skórnymi wybiorą kosmetyki, na których widnieje informacja o właściwościach przeciwtrądzikowych danego preparatu.

  • Funkcja ochronna

Jedną z podstawowych funkcji opakowań kosmetycznych jest zapewnienie ochrony preparatów przed zanieczyszczeniami, promieniami słonecznymi czy uszkodzeniami mechanicznymi, do których może dojść podczas transportu, dystrybucji czy sprzedaży.

  • Funkcja magazynowa

Wybierając opakowania kosmetyczne, wiele marek zwraca także uwagę na możliwość łatwego składowania oraz transportu produktów.

Jakie opakowania wykorzystywane są na damskie kosmetyki?

Wybierając produkty kosmetyczne, kobiety kierują się zarówno funkcjonalnością, jak i aspektem wizualnym, jakim charakteryzują się ich opakowania. Zwracają one uwagę na szatę graficzną i paletę kolorystyczną opakowań, a także ich kształt i wielkość pozwalającą na bezproblemowe umieszczenie kosmetyków w niewielkiej kosmetyczce czy torebce.

Różnorodne właściwości i konsystencja damskich kosmetyków, a także odmienne potrzeby użytkowniczek, przełożyły się na konieczność stosowania różnorodnych rodzajów opakowań kosmetycznych. Wśród najpopularniejszych z nich można wyróżnić m.in. takie typy jak:

  • Buteleczka z pipetą

Szklana buteleczka kosmetyczna z pipetą to sposób na wygodne przechowywanie i stosowanie produktów o płynnej konsystencji, takich jak wyciągi roślinne, olejki eteryczne czy sera przeznaczone do pielęgnacji skóry twarzy.

  • Opakowanie airless

Opakowania airless często wykorzystywane są podczas produkcji damskich kosmetyków, ponieważ doskonale sprawdzają się one w przypadku przechowywania i aplikacji kremów do twarzy, kremów pod oczy czy emulsji myjących.

  • Słoiczek

Słoiczki na kosmetyki (https://meping.pl/pl/162-sloiki) to rozwiązanie stosowane na szeroką skalę podczas produkcji kosmetyków dla kobiet. Sprawdzają się one doskonale w przypadku wielu rodzajów preparatów przeznaczonych do pielęgnacji kobiecego ciała, takich jak peelingi, masła do ciała, balsamy, kremy i maseczki do twarzy czy sole do kąpieli, a także stwarzają duże możliwości w zakresie kreowania estetycznych i atrakcyjnych dla klientek opakowań kosmetycznych.

  • Butelka z aplikatorem

W przypadku substancji płynnych, takich jak serum czy tonik doskonale sprawdzają się butelki z aplikatorem umożliwiające precyzyjne nakładanie niewielkiej ilości produktu.

  • Opakowanie aluminiowe

Opakowania kosmetyczne wykonane z aluminium to sposób na stworzenie stylowego, a także przykuwającego swoją prostotą i klimatem vintage wyglądu produktów. Warto na nie postawić w przypadku produktów do włosów czy mydła w kostce.

Tworząc produkt kosmetyczny dla kobiet, warto, więc zastanowić się jaki rodzaj opakowania będzie pozwalał zarówno na bezpieczne przechowywanie oraz wygodną aplikację preparatu, jak i na estetyczny, spójny z wizerunkiem marki wygląd. Z wrócenie uwagi na te aspekty z pewnością pozwoli na budowanie zachęcającego wizerunku proponowanych produktów oraz dotarcie do określonej grupy docelowej.

Polecane

Dodaj komentarz